Wednesday 24 October 2012

Perhentian Island

Pulau Perhentian, Terengganu
Jeti : Besut

Last day, we went out for an island vacation and we decided to chill out Perhentian.
Perhentian is one of the most beautiful island in Terengganu.
I went there with the team Rakan Muda of the university after we died for Humanitarian Mission in Cambodia during the last Hari Raya Haji !!
this was I so-called a revenge for us!

Lets check it out:
di jeti menunggu boat.
aku mengaku kitorang lambat pasal aku.
janji berkumpul kul 10am.
aku mintak postpone sbb aku ada test sampai kul 11am.
sekali test Ya Rabbi punya la kacang!!!
aku text diorang pukul 11.30pm baru aku buleh chiuw dr class. 
seriously the paper took more hours than given. 
tapi takpee dorang sabar menanti aku..
berani dorang tak tunggu aku??! ahahha
semua ok jee sebab semua in good mood
"pulau punya pasal... awin lambat pun takpee lah"
tapi aku tau dalam hati dorang rasa nak terajang aku.. hehe 

see... betul tak aku cakap? semua orang gembira kan.. hahaa
it took about 15 minutes to the island.. rempit kemaen boat tu.. serius laju dengan pukul ombak lg..
aku rasa kecik sikit bumper aku sebab terhentak hentak dalam boat.. hehe..
 to grandma: you're strongly not advisable.. 
pashmina pun da macam rempit.. xpee pulau punyee pasal!!
dia suka tau bergambau dengan pompuan ramai2..
pahtu dia cakap dia lah yg powerr!!
alolooo tomey tomeyy. tomeyy ngat dinding tuu.. haa
ni la tempat tidur kitorang...
xla mewah tapi cukup selesa.
masa kitorang pun byk di luar bilik.
meleleh kan?
ni la macam kata pepatah..
orang lapau disorongkan soruu!!
lepas lunch kitorang g rumah mak angkat membe aq kat pulau tu...
a new experience to be there
can u see the fish??
banyakkkk....
ni kat berhampiran jeti
air color turquoise tu
first time datang rasa terus nak tinggal kat pulau tu
jalan jalan duyung naik darat gtuu di senjaa hari..
the night we had a small dinner..
eh apsal muka macam gatal nehh.. 
lepas dinner kitorang ada small discussion/meeting camtuu laa
malam tu korang tau tak..
orang pulau main futsal ramai2...
lelaki dan perempuan
tua muda... mak angkat member aku pun ada
terkejut kitorang
ye laa entertainment diorang limited

morning peeps!
pg lagi lepas breakfast....
g snorklingggg!!!!
acara yg ditunggu2...
soo boleh beza la yang mana ikan timbul.. mana tak timbul.. hehee

petang tu jadi Gadis Bunga!! 
jalan jalan petang di pulau...
girang eh kamu orang!

memang kitorang da rancang...
kitorang la yg akan paling meletoop kat pulau tuu!!
heee
kenyangg kededek makan time tuu...
the boys sibuk bakor....
the queens were just waiting...
bile lagi nak ad can macam ni.. ye dop!

perut sudaa kenyangg amik angin malam...
tengok keadaan malam di perkampungan pulau
dengar desiran air...
serius buleh naik blues wa cakap lu
waktu tengah malam kapal besar sibuk bergerak keluar dari kepulauan ni
nak collect ikan
nelayan2 ni akan tinggal di bot bersama anak bini dalam 2 3 hari
serius depan mata aku weyh...
tak tahan...,
lepas aq tengok sorang makcik ni selimutkan anak dia dalam bot
dia keluarkan ipad
aku rasa check noti kot
pehhh wa cakap lu!!
xdee keje.. aku solek si sumaiyah ni
hehee.. dia pun tadahh je muka melayan aku

esok pagi, sebelum balik
ikan timbul lagi!!!
this was my first time snorklingg..
we went to some spots which baby sharks, turtles and nemo are located
ni juga first time aku tengok penyu sama2 dalam laut
bukan sekali, tapi 2 kali g snorkling.. dr pagi sampai tengahari
puas !!!
sampai tak perasan kitorang di tengah2 laut
yg dasar sangat dalam
tapi ada life jacket, bule la berlagak

da nak balikkkk...~~
amik gambar luu..
senyum lebar sampai ke telinga sorang2...
ko tak tau...
senyum lebar sampai ke tengkuk belakang waktu nak balik
cause we sat together we had sateeee......!!!!!!!!!

Jom ke Terengganu ke Pulau Perhentian!!
you will pay for worth...!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...